fredag 10. september 2010

Kosmetikk takk

                                          I etterkant kuttet jeg såpen i fire. En til hver figur.

I dag hadde mistejenta håret fullt av tran. Men ville ikke bade. Det er en dårlig kombinasjon for inneklimaet. For å få lokket henne opp i badekaret, lagde vi såper og badesalt.

         Vi setter figurene i temmelig umiddelbart. Såpemassen stivner fort, og såpene er enkle å ta ut.

I skapet hadde vi litt såpemasse, såpefarge og såpelukt stående. Og dermed var det hele unnagjort på et kvarter. Den eldste laget Pet Shop-såper, den yngste laget Sabeltann-såper. 


Siden det hele gikk så fort unna, og siden jeg endelig hadde klart å bane meg gjennom boden fram til hobbyartiklene, fikset vi badesalt samtidig. Vi heiv badesalt i en bolle - sammen med farge og lukt - og så rørte jentene rundt. Yngstedattera smakte litt. Det er ikke noe vi umiddelbart anbefaler andre å prøve.

                (Bøyde to urteskilt og skreiv forbokstavene deres på. Skiltene ble til fine badesaltklyper.)

Så nå skvulper Sunniva, en Pet Shop eremittkreps og to jenter i badekaret. Men hun med tran i lokkene ville ikke vaske håret. Dermed sitter jeg nå i en eim av tran og såpelukt - som minner mistenkelig om billige håndsåper fra Nille...


God helg! 
Jeg bare nevner at jeg ikke trenger bad med badesalt - da jeg skal ut og bade i sjøen i dag. Hø, hø, hø.



6 kommentarer:

  1. Så fin såper. Tran lukter ikke så veldig godt nei.

    Har aldri laget såpe, men om det kan bli unnagjort på 15min så er jeg nesten fristet til å prøve. hihi.. liker prosjekter som ikke tar for lang tid.

    Søte små skjeer du laget til badesaltet, så kreativt og flott! Fatter ikke at du klarer å bade i sjøen nå. Jeg er imponert!!
    God helg Karen.
    Klem fra Cecilia.

    SvarSlett
  2. Fredag formiddag passer bra, jeg sender deg en mail over helgen så kan vi avtale nærmere når og hvor vi tar kaffen. *smil*

    Klem

    SvarSlett
  3. Tran i håret på frøken som ikke vil vaske håret må kalles en ugrei kombinasjon:-)

    Ut å bade - erru gal? Måtte lese om prosjektet - bade ute til jul? HUUU

    God fredagskveld:-)

    SvarSlett
  4. Imponerende såper! Særlig den med tante Bassa og gjengen! Ha ei flott helg!

    SvarSlett
  5. Flotte såper! Jenta mi hadde likt de!

    SvarSlett
  6. Det må jeg jammen prøve med ungene! De ble så fine!

    Takk for hyggelig kommentar på bloggen.
    Ha en superduper uke!

    SvarSlett