mandag 14. juni 2010

Breaking news ang Greengate-plagiat


Jeg føler meg litt Nancy Drew nå! Pga skjellsettende opplevelse på KID i dag. Skulle bare innom et senter og kjøpe litt latte på vei til jobb. Før jeg visste ordet av det, hadde jeg vært innom de fleste aktuelle butikkene på senteret. Og til slutt streifet jeg innom KID.

Der skjedde det. I en kurv så jeg et gulvteppe fra Greengate.

Kunne ikke ta bilder av teppene, da KIDdamen nok ikke hadde veldig stor tillit til meg... Men teppet så akkurat slik ut (selv om jeg ikke fikk rullet det helt ut.)

- Selger dere tepper fra Greengate? Spurte jeg dama i butikken. (Få menn som er ansatt i KID, forresten.)

- Nei. Det er noe vi fikk inn akkurat nå, svarte hun.

Men dette er jo Greengate! Sa jeg bestemt.

Og så gjentok jeg det noen ganger. Mens hun like mange ganger forklarte at dette var et KID-produkt.

- Jeg vet ikke hva dette Greengate er for noe, sa hun til slutt oppgitt.

- Men dette er altså noen nye tepper vi skal begynne å selge.

Jeg sto alene igjen og prøvde å sortere egne følelser angående dette åpenbare plagiatet.


Er jeg for eller imot, liksom? På en side er jeg jo glad i Greengate, og vil ikke kjøpe plagiat. På den andre siden føler jeg (og spesielt min kjære) at jeg har støttet denne bedriften såpass mye at det er de som skylder meg noe, og ikke motsatt. (Spesielt etter at ny Greengatelavendeltunika har mistet tre hemper etter å ha blitt brukt TO ganger...)

Til slutt kom jeg da på at siden jeg har maken gulvmatte hjemme allerede (selv om det i butikken faktisk var litt større, og hadde passet fint i gangen oppe…), så kjøpte jeg med meg en gulvmatte med lavendelroser i stedet.

Kun som bevismateriale. (Dessuten har vi ikke så mye lavendel fra før...)



(Innser forresten at jeg har skrevet mye om ting i det siste. Det skal snart rettes opp. Har nemlig lest at en ny dansk analyse viser at den lykken en årslønn på 250.000 danske kroner kan gi deg, er omtrent så mye lykke du kan forvente fra penger. Etter det er det andre faktorer som avgjør.)
Selv om en egentlig visste det fra før, så er det jo OK å bli minnet på sånn innimellom.

Mvh Frk Nancy Drew.

10 kommentarer:

  1. Så flotte bilder -ser skikkelig koselig ut hjemme hos dere. Aner meg at du har "litt dilla på lilla" hihi.. det er en herlig farge.

    Greengate teppe på kid -du skal ikke se bort ifra at det er samme produsent også....?? Det er jo slik med en del møbler samt andre varer... de kommer fra samme produsent, men har forskjellige merkelapper på (og prisen varierer jo da etter verdien på merket.. ) Greengate eller ikke -fint er det uansett. (:

    Var jo veldig bra du fikk berget med deg litt bevismateriale -i lavendel. Er sikker på at du finner et passende sted å oppbevare beviset på i heimen.

    Ha en strålende kveld.
    Klem

    SvarSlett
  2. Da bærer turen til Kid imårra altså!! Jeg kunne godt tenke meg et slikt teppe :)

    ( eller er det dumt å herme og å kjøpe plagiat?? ) ;))

    Koppene står bare å venter på deg og det gjør latten å.. bare å komme innom ♥ Jeg er jo stort sett bare hjemme.. eller??

    Så fint du haddde stæsjet fatet, oh ikke minst grattis med nye puter!! Litt misunnelig kan du si.. hehe :)

    Og til alle spm leser denne bloggen: Denne dama HAR det utrolig fint hjemme!! Jeg blir alltid glad av å komme innenfor dørstokken iallefall :)

    Ha en fin kveld snuppa!!

    Klem

    SvarSlett
  3. Utrolig koslelig dere har det! Du skriver godt:) Jeg har ikke en eneste ting i greengate. Det er kanskje litt rart:) Ingen fare å skrive om ting så lenge du er bevisst på det:)

    SvarSlett
  4. Hei kjære Karen! Hvor får du det fra? Du er jo bare så flink med interiør og så flink til å skrive. Jeg er IMPONERT! Å komme hjem til dere er jo som å gå inn i en en interiørkatalog! Det gleder meg å lese bloggen din!
    Klem, Elisabeth LB

    SvarSlett
  5. Hei VENN!
    Jeg lever visst i en egen liten boble for tia, hiver inn et innlegg, og rekker liksom ikke å lese noe sted..jeg føler jeg sitter midt inni et fjell av pappesker og avskjeder.
    Derfor var det STRÅLENDE å lese her på bloggen din igjen. Selv om jeg er bittelitt tom for energi i skrivende stund, sitter jeg jo selvfølgelig her og humrer. Du skriver så fantastisk godt- ALLTID! Skulle gjerne overhørt din overbevisende tale på KID:) Gratulerer med nydelig bevismateriale, tramp litt ekstra hardt når du passerer det du- og nyt.
    Vakkert vakkert hjem!!
    Gleder meg til en gang å skrive bok med DEG jeg! Amen:)
    Hørte rykter om sol i Kr.Sand i morgen, kos deg:)

    SvarSlett
  6. Hehe. Nancy Drew ja ;) Må nok ta turen til Kid en dag da... ;)
    Det var kjempefint hjemme hos dere. Nydelig tapet bak sofaen der.
    Kjekt at du ble med på lotteri ;)

    SvarSlett
  7. Dette må selvfølgelig sjekkes ut, vi valfarter til Kid alle mann!

    SvarSlett
  8. Tihi.... Frøken detektiv er på sporet:-)
    Jeg har ingenting i Green Gate, men etter å ha vært her i blogglandia en stund, ser jeg meg nødt til å skaffe iallefall NOE;-)
    Kid etterligning kan jo være et greit skalkesjul:-)

    Ha en strålende onsdag!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  9. Hei. Ønsker deg en heeeerlig dag, vennen. Ja Louise er ei søt og bare snill jente. Flotte blomster. (:

    Klem fra Cecilia

    SvarSlett
  10. Takk for veldig koselig hilsen!! Dilemma dette her...men jeg må ærlig innrømme at hadde jeg designet noe hadde jeg blitt lei meg om noe var ren herming..ikke bare inspirasjon..på den annen side, billige kopier selger jo alltid...
    hm,,,
    klem

    SvarSlett