torsdag 28. januar 2010

Romantikk



Min kjære har tatt ”hvor romantisk er du” – test på msn.no.
Her følger resultatet:

”Du elsker romantikk
Du vil helst leve som en Scarlett O'Hara og elsker romaniske gester i hverdagen. Du er rett og slett et følelsesrikt og romantisk menneske.”

Siden han har hatt mot til å maile meg testresultatet, tillater jeg meg å sende et åpent brev tilbake. Ikke en direkte klage. Neida. Mer en lettere påminning om tidligere hendelser og et spørsmål om msn tok hensyn til dette da de skrev testen:

- At en tok med sin den gang unge, blonde og blåøyde kjæreste på McDonald i Bangkok og fikk servert en Big Mac meny nøyaktig kl 18.10. 24 desember 2001. Vedkommende skulle ta med undertegnede på en romantisk middag.

- At en etter å ha fridd, uttalte: "OK, vi tar en milkshake, da. Men så har jeg avtalt å se en fotballkamp på puben. Det er en veldig viktig kamp, altså. "

- At en etter fødsel gikk tidlig hjem fra visittiden for å se kamp.


På en annen side ligger det kanskje mer visdom i msn enn jeg tidligere har trodd. Det kan kanskje nemlig være slik at min kjære (ja, for mye har skjedd siden den gang, -og han har absolutt gjort opp for seg) er et romantisk vesen i den forstand at han ønsker å være objektet for romantikk. Altså mottaker, ikke avsender. Og i så tilfelle er han forsømt.

Den følgende uken vil jeg derfor behandle ham annerledes:

- Jeg vil kjøpe blomster til ham.
- Jeg vil kjøpe den lyseblå Green Gate vekkerklokken til ham, noe jeg selv har gått og ymtet frampå om lenge.
- Jeg vil bestille nydelig Green Gate teppe som en kan tulle seg inn i.
- Jeg vil bake deilige og kalorifylte kaker som vi kan kose oss med på kveldene.
- Jeg vil prate og prate og lytte og lytte.
- Og så skal vi se gjennom alle filminnspillingene av Jane Austens bøker.



Ikke vet jeg. Dette ser på mange måter ut til å være en vinn-vinn situasjon.
Og jeg som har gått og undervurdert msn så alt for lenge!

Med ønske om nydelig, kalorifylt og småblomstrete romantisk uke til deg også!
(Bilder fra kvelden i heimen (han fikk til og med ny blomstervase fra bruktbutikken!), en litt rar amerikansk nettside (kvitteringen fra Bangkok er tatt vare på et sted, men finner den ikke nå) og Green Gate.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar