torsdag 25. mars 2010

Bunny love - påskemuffins!

Da femårsdagen skulle feires, ga min datter tydelig beskjed: Det skal IKKE være marsipankake i år, mamma!
Samtidig var hun lettere bekymret over hva jeg da skulle servere, for som hun sa: Du er jo ikke så veldig flink til å bake sjokoladekake, mamma.

Selvfølgelig var det en liten knekk for selvtilliten. Og i etterkant hadde vi en lengre periode med Toro, samt veldig trygge oppskrifter (dvs alt som kan serveres varmt med is til. Alt smaker godt så lenge det er varmt. Dagens husmortips!)






Men så hadde jeg noen heldige episoder, og det viste seg at sjokoladekakekommentaren stammet fra et mislykket forsøk på å nå opp til min mors sjokoladekaker. Og det er OK. Mot mors sjokoladekake kommer jeg til kort, og det er helt OK.





Nå har det gått så bra at jeg til og med våget meg utpå marsipanmuffins igjen. Jeg lager sukkerbrød som jeg fordeler i muffinsformer. De deles, fylles med krem, syltetøy og valnøtter og kles med krem og marsipan. Denne gangen skulle kakene serveres til mennesker med lang og solid marsipankakeerfaring, samtidig som de skulle publiseres i aviser, på nett og på tv. 
Inspirasjon hentet jeg fra den fornøyelige siden Family Fun. Min mann stirret betatt på filmen med meg (muffinsdamen, ikke muffinsene), men lo vel litt av at denne "superenkle aktiviteten som selv de minste barna kan være med på" tok meg omtrent tre timer...












5 kommentarer:

  1. Så utrolig lekre! At det tok 3 timer kan jeg godt forstå. :) Jeg vil påstå at det ikke har vært forgjeves brukte timer når du kan se på bildene for evig på nett!

    SvarSlett
  2. Haha, kontorets egen bunny! funny. Så fine de var! Supernydelige. Skulle øsnke jeg fikk smake en.. :) Jeg er sikker på at sjokoladekaka di var god, altså.

    SvarSlett
  3. å... lekre!! og de smaker sikkert himmelsk!! For ei husmor!! og JA, du kan bake annet enn toro!! Gratulerer med vel gjennomført lansering:) Jeg er så utrolig stolt av deg 8men det vet du jo..)

    Gleder meg til ikveld, lover å ikke smitte!!

    klem ♥♥♥

    SvarSlett
  4. Disse var stilige, så ut som mye jobb.... (: Men er sikker på at gleden var stor i huset når en får servert slike kakefat!

    Kreativt og flott!

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  5. Hei igjen, og tusen takk for hyggelige ord. Har veldig lyst å lære både in design og illustrator -men jeg bruker kun photoshop på bloggen min. Det er så mye gøy en kan gjøre i photoshop og kjempe gøy er det også.

    God helg og god påske til deg også.
    Klem

    SvarSlett