mandag 29. november 2010

Juleutfordring! (med mening og fine premier)


Jeg kommer aldri til å bli en jevn og stabil blogger. 
Og jo mer travelt det er på jobb, jo mindre blogger jeg. 
Den siste tiden har dessuten alt overskudd gått med på årets juleprosjekt: frydpaajord.com.

For to år siden tegnet eldstedatteren en enkel tegning som vi trykket opp på bærenett. Bestefedrene sponset regningen for nettene, og hele salgssummen gikk til julegaver til barn i Burma.
I tillegg inviterte vi venner og familie på juleverksted og julebasar. Den førjulstiden var hektisk. På en annen - og fin -  måte. I tillegg bevisstgjorde det oss voksne - og både min datter og flere av hennes venner relaterer fremdeles til Burma.

Siden hele familien nå er forsynt med bærenett, kunne vi ikke gjøre det samme i år igjen. Likevel hadde vi lyst til å beholde noen av tradisjonene fra denne julen.

Flere venner heiv seg på - og vi satser på juleverksted. Vi lager enkle, men fine produkt hvor vi voksne betaler for materialer - og hele salgssummen for varene kan gå til forskjellige nødhjelpsprosjekt.



Det er overraskende enkelt, morsomt, fint og givende å gjøre dette. Vi får mer tid sammen med de vi er glad i. Og vi skaper vår egen plattform for å kunne prate med barna (og hverandre) om vårt medansvar for å gjøre verden litt mer rettferdig.

Fordi vi håper at andre også har lyst til å skape noen nye juletradisjoner - og fordi vi vet at mange mennesker ønsker å gi julen mer innhold og gjør det- lager vi blogg med bloggutfordring. For å inspirere andre til å gjøre noe av det samme - og for selv å få inspirasjon fra andre.

Alle som gjør minst èn forandring i juletradisjonene sine for å skape mer FRYD PAA JORD - og som sender oss noen linjer om det (gjerne med bilde) er med i konkurransen vår. Vi skriver om det dere har gjort - og linker til dere (om dere har blogg), og om dere ønsker det. Hvis du i tillegg legger inn link til FRYD PAA JORD på bloggen din, så får du et ekstra lodd.
Så langt har vi ni premier (vi tar i mot flere), og de er fine:)
(Men ikke link til Drømmehagebloggen. Den er bare fjas og vas og har ikke noe med FRYD PAA JORD å gjøre:) )

Vi har lyst til å vise oss selv og barna våre at det er overkommelig å gjøre forandringer som kan skape en bedre jul og FRYD PAA JORD for mennesker.

Og da går startskuddet for bloggen vår. 
Velkommen! 

(Og etter jul skal jeg igjen bli en blogger som skriver og leser og legger igjen kommentarer. Men det skjer nok ikke så mye her før etter jul...)


4 kommentarer:

  1. Du er bare fantastisk Karen ♥ For en kreativ sjel med pågangsmot og entusiasme skal man lete lenge etter!! Jeg tar av MEG HATTEN for deg!!!

    Jeg må tenke litt på hvordan jeg kan endre på noen juletradisjoner.. Lillebror ringte igår og lurte på om vi skulle droppe gavene til oss voksne.. de pengene jeg skulle bruke på han kan jeg jo gjøre noe fornuftig med ;) Jeg kommer iallefall til å handle mye av dere til lørdag ♥

    Ha en nydelig kveld du skjønne!

    Veldig gla i deg!

    Klem fra janne

    SvarSlett
  2. Fryd på jord -så utrolig bra, Karen! Enig med Janne Lillian -du er rett og slett fantastisk. Så flott og meningsfullt, jeg blir inspirert!! -klart jeg ønsker å være med å skape fryd på jord.

    Skal tenke ut et eller annet, for denne utfordringen vil jeg mer enn gjerne være med på.

    Ha en fin kveld og en herlig vinteruke.

    Klemmer fra meg.

    SvarSlett
  3. For et flott tiltak - så lærerikt og raust! ☺ Må i tenkeboksen her...

    SvarSlett
  4. This way my pal Wesley Virgin's report starts in this SHOCKING AND CONTROVERSIAL VIDEO.

    As a matter of fact, Wesley was in the army-and soon after leaving-he revealed hidden, "SELF MIND CONTROL" tactics that the government and others used to get everything they want.

    As it turns out, these are the exact same tactics tons of celebrities (notably those who "come out of nothing") and elite business people used to become rich and famous.

    You probably know how you use less than 10% of your brain.

    Really, that's because the majority of your brain's power is UNTAPPED.

    Perhaps this thought has even taken place INSIDE your own mind... as it did in my good friend Wesley Virgin's mind around 7 years ago, while riding an unlicensed, beat-up bucket of a car with a suspended driver's license and with $3.20 on his debit card.

    "I'm absolutely fed up with going through life check to check! When will I finally succeed?"

    You took part in those types of thoughts, isn't it right?

    Your success story is going to start. Go and take a leap of faith in YOURSELF.

    Learn How To Become A MILLIONAIRE Fast

    SvarSlett